Wednesday, September 25, 2013

Prolonged Joundice


13/4/2013

Hari ni nurse dtg melawat, lps dh cek mama n bb trus nurse ckp, bb awk ni dpt dh ade kuning so esok kna pg hospital cek kuning ye xleh tggu walau 1 hari pon, ermmm baik lah nurse...

14/4/2013

Hari ni kna p spital, g dlm kol 10am mcm tu lps tu doc amik darah yg kt tgn plak tu, doc kata yg kt tgn tu lg tepat dr cucuk kt kaki, ok fine dokter lps tu pulak kna tggu result 3 jam okeh adoiiii, aku ni dh la dlm pntang masih lemah selemah2x nye, sib baik dpt duk kt wild chair tau, arround kol 1pm result kuar so bacaan 211 doc kata tinggi jgk ni tp x melebihi 289 so kna control kt umah je la, kna bg susu byk2x katanye tp still kna continue amik drh kt klinik kesihatan fuhhhh, umah aku ni dh la xde lift tingkat 2 kna turun naik tangga...

15/4/2013 dan seterusnye..

Continue kt klinik kesihatan ijuk, bacaan 234 aikk makin naik pulak, keesokan nye bacaan naik dan naik lg tp tidak melebihi 289, aku pon susah hati la mcm2x petua aku cuba ni tp xjln jugak, genap 30 hr dok ulang alik amik drh doc refer kt pakar kanak2x spital s.buloh, sekali lg aku pg tp demi anak ku redahi juge, smpai kt pakar bb kna amik drh n urine, blk dr spital tu aku try bagi anggur ijau alhamdulillah kuning trun mendadak from 239 to 143 so doc dh bagi discharge utk demam kuning tapiiii urine pulak ade kuman so kna amik lg direct dr pundi kencing, sian bb huhuhu, still kuman lg so doc bagi antibiotik utk ilang kn kuman tapiiii kemain degil lg kuman ni still xilang2x finallly docter direct call suh bb warded whattttt??? ni yg aku lemah ni... nk xnk kna pg jgk maka bermuulah lah episod duduk dlm spital, bb kna bg antibiotik melalui drip, sian bb sakit tau bg antibiotik tu nama nye gentamysin kalo xsilap lah, kna fully 5 hr lps tu br leh disharged....



terserlah kuning nye

 Masa ni br warded
 Tido kjap je tu
 Tgn dh kna cucuk ngan drip
Dok dlm bb court
 Tgh lyn mata nk tido
dan tidooo
 Masa ni bb br lps ngamuk smpai sister dtg n bg petua lapik kn kain batik n peluk kn baju mama dia coz nk bg bb rs mcm kt umah sbb bb xserasi ngan brg2x spital ni

urat kt tgn dh bengakak so kna cucuk kt kaki pulak
ni mesin utk bg antibiotik tu

 Sorang xnk mkn
Sorang lagi xselera mkn sbb sakit perut
mcm mane lah mama dia xnangis masa dok spital
utk kenangan diri sndiri, wktu ni aku nangis sbb sedih tgk bb kna cucuk n memikir kn anak yg 2 org kt umah tu, smpai ade nurse teguh, puan jgn la nangis doa kn anak tu cpt sembuh ye, aku xjwb ape2x pon, lg aku menangis ter'esak2x ade lew hihiihihi suhana oh suhana ko ni mmg ciwek tau


ni gmbr nk disharge, masa tu hati ni riang bagai nk melompat tau

10/7/2013
Keesokan hr nye kna dtg blk spital coz ade appoiment utk scan buang pnggang bb, dlm hati xputus2x b'doa supaya buah pingang bb xde ape n alhamdulillah semua nye ok

12/7/2013
Dtg lg spital utk antar urine n next week wed kna dtg lg utk amik result & alhamdulillah urune dh ok segala kuman2x degil dh mati dan lg 4 bln kna dtg lg coz doc nk tgk p'kembangan bb thaqid....


Sekian

No comments: